1 Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten van of met De 7 Drijvers.
2 Identiteit van de ondernemer
De 7 Drijvers
Kamer van Koophandel nummer: 87022532
Btw-id: NL002882645B82
E-mailadres: info@de7drijvers.nl
3 Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
a. Behandelaar: coach(es) van De 7 Drijvers.
b. Cliënt: een bedrijf, rechtspersoon of een natuurlijk persoon (en bij minderjarigheid de ouder(s) met ouderlijk gezag of wettelijke vertegenwoordiging). Bij een gezin of paar zijn alle leden (behoudens minderjarigen) verantwoordelijk en aansprakelijk voor het nakomen van de overeenkomst.
c. Overeenkomst: een digitaal dan wel schriftelijk vastgelegd contract tussen cliënt en behandelaar of de offerte na (digitale) acceptatie daarvan. Ook kan een overeenkomst tot stand komen door een mondelinge afspraak tussen behandelaar en de cliënt.
4 Uitvoering van de overeenkomst
a. Behandelaar zal de overeenkomst naar vermogen en beste inzicht uitvoeren.
b. Behandelaar heeft een inspanningsverplichting jegens de cliënt; nooit een resultaatverplichting.
c. De cliënt draagt er zorg voor dat alle gegevens, waaronder de laatst geldende NAW-gegevens, tijdig worden aangeleverd, wanneer de behandelaar aangeeft dat deze noodzakelijk zijn.
d. Is binnen de looptijd van een opdracht voor afronding een termijn overeengekomen, dan is dit geen fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn moet cliënt behandelaar dus schriftelijk of per e-mail in gebreke stellen.
e. De overeenkomst wordt aangegaan voor een onbepaalde tijd tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
f. Als behandelaar cliënt doorverwijst naar (een) andere behandelaar(s) is de behandelaar niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de geschiktheid van deze derden partij. Bij doorverwijzing door de behandelaar ligt de verantwoordelijk voor het ingaan op de suggestie altijd bij de cliënt.
G. Na beëindiging van de overeenkomst blijft de verplichting van cliënt bestaan om openstaande rekeningen en de door de beëindiging te laat afgemelde ingeplande sessies aan behandelaar te voldoen.
5 Tarieven
a. Alle tarieven zijn terug te vinden op https://de7drijvers.nl of in de aangeboden offerte.
b. De tarieven van alle aangeboden producten en behandelingen zijn vrijgesteld van btw.
c. De diensten voor bovengenoemde producten en behandelingen vallen niet onder (door een ziektekostenverzekering) vergoede zorg.
6 Betalingsvoorwaarden
a. Betalingen dienen door cliënt, voor het plaatsvinden van de sessie(s), te geschieden middels de mogelijkheden op de website, tenzij vooraf anders overeengekomen.
b. Bij niet tijdige betaling is cliënt van rechtswege in verzuim. Behandelaar stuurt dan een betalingsherinnering aan cliënt en zal overgaan tot het overdragen aan een incassobureau indien niet aan de betalingsverplichtingen voldaan wordt. Daarmee is cliënt vanaf de vervaldatum een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Indien behandelaar zijn vordering op cliënt ter incasso uit handen geeft, is cliënt alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten welke met incasso gemoeid zijn, verschuldigd.
c. Cliënt dient eventuele bezwaren tegen de factuur van behandelaar binnen vijf werkdagen na factuurdatum aan behandelaar schriftelijk of per e-mail kenbaar te maken.
d. Cliënt blijft te allen tijde verantwoordelijk voor verplichtingen die uit de overeenkomst met de behandelaar voortkomen, ook als de betaling is of wordt overgedragen aan een derde, zoals een werkgever.
7 Herroepingsrecht
a. Bij levering van diensten heeft de cliënt de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden binnen 15 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
b. De cliënt maakt gebruik van het herroepingsrecht door binnen deze periode per post of e-mail een ondubbelzinnige verklaring te sturen dat de overeenkomst ontbonden dient te worden.
c. Na ontvangst van het verzoek van cliënt tot ontbinding en juist bevinding door behandelaar, betaalt de behandelaar de juist bevonden en betaalde diensten zo spoedig mogelijk terug. Betalingen vinden uiterlijk 30 dagen na ontbinding van de overeenkomst plaats.
8 Afspraken verzetten/afzeggen
a. Behandelaar behoudt zich het recht voor afspraken kosteloos af te zeggen of te verzetten in geval van overmacht (waaronder: ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van familie of dierbare en een andere gebeurtenis buiten de wil of schuld van de behandelaar, die de behandelaar niet kon voorzien), waardoor behandelaar zijn opdracht niet naar behoren kan uitvoeren.
b. Bij afzeggingen of verzetten van sessies door cliënt, binnen 24 uur voor aanvang van een sessie, wordt 100% van het afgesproken bedrag in rekening gebracht bij de cliënt. Wanneer cliënt de sessie wil annuleren tussen de 24 en 36 uur voorafgaand aan de sessie wordt 50% in rekening gebracht, ook als het gaat om overmacht.
9 Vertrouwelijke informatie – geheimhouding
a. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Alle gesprekken worden behandeld volgens de hoogste confidentiële normen. Niets dat is besproken is bedoeld om daarbuiten te worden gecommuniceerd zonder toestemming van zowel de behandelaar als de cliënt. Echter, als persoon, vallend onder de Nederlandse wet, is het de plicht van de behandelaar om activiteiten, welke in strijd zijn met de wet aan de hiervoor bedoelde autoriteiten, te melden.
b. Op alle communicatiemiddelen is het confidentialiteitsprincipe van toepassing. Tenzij er vooraf afwijkende afspraken zijn gemaakt, zijn alleen de behandelaar en de cliënt degenen die de communicatie via deze mediums te zien krijgen. Partijen dienen zich er van bewust te zijn dat een digitale media door derden worden beheerd, derhalve kunnen deze niet als strikt vertrouwelijk worden beschouwd.
10 Aansprakelijkheid
a. Behandelaar is nimmer aansprakelijk voor emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen of handelingen die de cliënt heeft genomen, al dan niet in overleg of na gesprekken met de behandelaar.
b. Behandelaar is nimmer aansprakelijk voor directe en indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie of immateriële schade.
c. Cliënt is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, diens eigen gedrag en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die cliënt en behandelaar gezamenlijk doorbrengen als daarna.
11 Eigendomsbehoud
Alle door behandelaar geleverde en uitgeleende zaken, daaronder eventueel mede begrepen testen, aantekeningen, software, boeken, tekeningen, oefeningen enz., blijven het (intellectueel) eigendom van de behandelaar, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de cliënt en mogen nimmer door hem/haar zonder voorafgaande toestemming van behandelaar openbaar gemaakt, gekopieerd, verveelvoudigd worden of ter kennis van derden worden gebracht.
12 Klachtenprocedure en overige bepalingen
a. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de cliënt binnen 8 dagen na vaststelling, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan behandelaar. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat behandelaar in staat is adequaat te reageren.
13 Aantekeningen en (bijzondere) persoonsgegevens
a. Cliënt is zich ervan bewust dat behandelaar bijzondere en algemene persoonsgegevens (als bedoeld in de AVG) van cliënt nodig heeft om de opdracht deskundig te kunnen uitvoeren. Behandelaar kan aantekeningen op papier (en digitaal) maken van hetgeen tijdens de coaching sessie ter sprake komt, eventueel aangevuld met eigen aantekeningen en slaat deze gegevens indien nodig op, zolang de coaching sessies voortduren tot 7 jaar na de laatste coaching sessie. Cliënt geeft behandelaar door het accepteren van de offerte of het aangaan van een overeenkomst hier uitdrukkelijk toestemming voor.
b. Cliënt geeft tevens toestemming aan de behandelaar om aantekeningen te vernietigen na 7 jaar van de laatste (ingeplande) sessie tussen beide partijen.
c. Het privacy statement van de behandelaar is van toepassing op deze overeenkomst. Het privacy statement is te vinden op: https://de7drijvers.nl. Alleen met toestemming van de cliënt kan er informatie die betrekking heeft op de cliënt gedeeld worden met derden.
d. Bij het aangaan van de algemene voorwaarden wordt er ingestemd dat de behandelaar informatie aan de cliënt per email kan verstrekken. Denk hierbij aan nieuwsbrieven of andere informatie. De cliënt is te allen tijde in staat zich af te melden voor de nieuwsbrief door in de nieuwsbrief op de afmeldlink (unsubscribe) te klikken.
14 Niet goed, geld terug regeling (bij coaching)
a. Deze regeling is alleen geldig bij de allereerste coaching sessie van een nieuwe cliënt.
b. Als cliënt niet tevreden is over de geleverde coaching, kan dat binnen 48 uur na de eerste coaching sessie gemeld worden.
c. De cliënt maakt gebruik van de regeling door binnen deze periode per post of e-mail een ondubbelzinnige verklaring te sturen dat hij/zij niet tevreden is met de coaching.
d. Behandelaar en coach gaan in gesprek om te kijken of zij de verwachtingen op lijn kunnen krijgen om de coaching vervolg te geven.
e. Na ontvangst van de melding en het gesprek, betaalt de behandelaar indien nodig de betaalde diensten zo spoedig mogelijk terug. Betalingen vinden uiterlijk 30 dagen na het gesprek plaats.
15 Wijziging van de voorwaarden
Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de onderhavige overeenkomst. Bij nieuwe afspraken zijn de dan geldende voorwaarden van toepassing.
16 Toepasselijk recht
Op aangegane overeenkomsten en gedane offertes van de behandelaar is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Laatste versie: Maart 2024